Skip links

DİJİTAL PR ARAÇLARI NELERDİR?

Dijital PR araçlarının sayısı neredeyse sonsuz gibi görünüyor. Peki PR araçlarınıza hangilerini dahil edeceğinizi nasıl bileceksiniz? Günümüzün hızlı dijital PR ortamında başarılı olmak için ihtiyaç duyduğunuz en iyi 20 aracı sizler için derledik.

1. Google Trends: Muhtemelen en çok kullandığımız araç. Google Trends bize insanların çevrimiçi olarak ne aradığını söyler, ancak bunu bir planlama aracı olarak da kullanırız. Genellikle bir anahtar kelime için yapılan aramaların tarihsel olarak ne zaman arttığına bakarız ve dijital PR erişimimizi buna göre planlarız. 

2. Feedly: ​​Dijital PR yapan bir ajansta çalışıyorsanız, muhtemelen beş veya altı müşteriniz olacak ve hepsi de farklı sektörlerden ve hepsinde mini bir uzman olmanız gerekecek. Feedly ‘feed’lerinizi kurduğunuzda, her müşteriniz için haberler ve trendler gösterilecek, böylece her gün sektör haberlerini taramak zorunda kalmayacaksınız.

3. Datawrapper / Flourish / Infogram: Hızlı bir PR sunumu veya daha büyük bir veri odaklı kampanya üzerinde çalışıyor olun, muhtemelen verilerinizi ilgi çekici ve sindirilebilir bir şekilde görselleştirmek isteyeceksiniz. Bu üç araç bunu gerçekten kolay bir şekilde yapmanızı sağlar ve bazıları bir açılış sayfasına yerleştirme seçeneği bile sunar.

4. JBH PR Yüzde Hesaplayıcısı: Yüzdelerinizi daha etkileyici bir şekilde sunmak ister misiniz? Yüzdenizi bulmak için kaydırıcıyı kullanmanız veya yazmaya başlamanız yeterlidir ve hesap makinesi size bu yüzdeyi ifade etmenin çeşitli farklı yollarını gösterecektir.

5. Pexels / Unsplash / Pixabay: Dijital PR kampanyalarınızda olmaması gereken görselleri kullanırken yakalanmayın. Geniş bir kitleyle paylaşmadan önce kullandığınız veya dahil ettiğiniz görsellerin telifsiz bir kaynaktan olduğundan emin olun.

6. Prowly / Vuelio: Kampanya kapsamını güvence altına alma şansınızı artırmak için veritabanı araçlarından gelen listeleri her zaman manuel araştırma ile destekleyin.

7. SimilarSites: Gazeteciler ve web siteleri için manuel araştırmayı kolaylaştırır. Kapsamını güvence altına almak istediğiniz bir siteyi arama kutusuna eklemeniz yeterlidir ve araç, içerik sunmanız için otomatik olarak benzer siteleri bulur.

8. Google Data Studio / Looker Studio: Müşterilerinizin trafiği, anahtar kelimeyi ve genel performans ölçümlerini tek bakışta görebilmeleri için panolar ayarlayabilirsiniz.

11. TikTok trendleri: TikTok’ta neyin iyi performans gösterdiğini keşfetmek için bu aracı kullanın. Gazetecilerin TikTok’u kaynak olarak kullandığını biliyoruz, bu nedenle trend olan şeyleri bilmek, trend odaklı ve tepkisel PR söz konusu olduğunda oyunda öne geçmenize yardımcı olabilir. 

12. Talkwalker Uyarıları / Google Uyarıları: Medya izleme araçlarına bir servet harcayabilirsiniz ancak dijital PR araç takımınıza yeni başlıyorsanız, TalkWalker ve Google Uyarıları’na bir göz atın. Her ikisi de tamamen ücretsiz ve özelleştirilebilir, yani kapsamınızı ve bağlantılarınızı takip edebilirsiniz.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
tr_TRTürkçe
Explore
Drag