Skip links

PR AJANSLARIYLA İLGİLİ MİTLER NELERDİR?

Halkla ilişkilerle ilgili olarak kurumların beklentileri ile halkla ilişkiler stratejisi arasında yanlış hizalamalara yol açabilecek birçok efsane bulunur. Bu yanılgıları çürütüp gerçeğe ışık tutmak ise halkla ilişkileri doğru tanımlayabilmenin ilk adımıdır.

Günümüzde medya, sosyal medya veya kendi ürettiği iletişimler yoluyla itibarı korumak, geliştirmek veya oluşturmak için kullanılan halkla ilişkiler, pek çok yanlış anlama ve mitle sarıp sarmalanmış durumda… Dilerseniz sektörde en sık rastladığımız beş miti sıralayarak gerçekleri kurgudan ayıralım.

HER TÜRLÜ TANITIM İYİ BİR TANITIMDIR

Olumsuz haberler de dahil olmak üzere basında ve medyada yer alan her türlü haberin iyi bir şey olduğu inancı çok naiftir birçok şirket bu yanılgıya düşer. İngiliz bir iş insanı olan Gerald Ratner’ı olumsuz reklamların markayı nasıl aşağı çekebileceğinin eşsiz bir örneği. Büyük bir mücevher zincirinin sahibi Ratners, dikkatsizce mücevherlerinin “saçma” olduğunu açıklamasının ardından medya bu sözlerin üzerine atladı. Sonuçta müşteriler ve hissedarlar markadan uzaklaştı ve şirket büyük bir yara aldı. Basının iyi haberler kadar “kötü davranış” veya “skandal” haberlerini de sevdiğini unutmayın; bu nedenle kamuya açık bir şey söylemeden önce dikkatlice düşünün.

HALKLA İLİŞKİLER EŞİTTİR BASIN BÜLTENLERİ

Bir hikayeyi medyaya iletmenin en yaygın yolu olan basın bültenleri çok etkili olabilir ama doğru kullanılması gerekir. Günümüzde gazeteciler her gün binlerce basın bülteni alıyor, dolayısıyla bu kalabalığın içinde öne çıkmak strateji ve dikkatli düşünme gerektiriyor. Çoğu basın bülteni, genel kamuoyu veya bir medya kuruluşu için neyin gerçekten haber değeri taşıdığını dikkate almak yerine, yalnızca haberleri içerir. Oysaki basın bültenleri gazeteciye haberin ne gibi sonuçlar doğuracağını yani etkisini anlatmalıdır. Bu nedenle basın bültenlerini her bir medya kuruluşuna hedefsiz bir şekilde yayınlamak yerine, bir tanıtım mektubunu e-postayla göndermek çok daha etkili bir yoldur. Bu, haberinizin ardındaki haber değeri taşıyan hikayenin ana hatlarını çizeceği aynı zamanda da bu hikayenin medya kuruluşunun izleyicileri için neden önemli olması gerektiğini de anlatır.

ETKİLİ PR, SATIŞ EKİBİNİN YERİNİ ALIR

Her ne kadar bu yaygın bir inanış olsa da altını tekrar çizelim; PR satış değildir! Dolaylı olarak müşterilerinizi büyütmenize yardımcı olsa da doğrudan satış yaratmaz! Halkla ilişkiler çalışmalarının çok farklı bir amacı bulunur; marka bilinirliği, güvenilirlik ve iyi bir itibar yaratmak… Böylece satış ekibiniz müşterilerinizin kapısını çaldıklarında, potansiyel müşteriler adınızı veya ürününüze aşina olacak ve markanıza güveneceklerdir. Bu, satış konuşmasını başlatmak için güzel ve sıcak bir temel sağlayacak aynı zamanda satış ekibinizin sonuçlarını iyileştirecektir.

PR, BİR GÜNDE MEŞHUR EDER

Pek çok şirket, halkla ilişkiler çalışmaları devreye girdiğinde şöhret ve servetin hızla geleceğine inanır. Elbette bu kimi zaman mümkün olabilir öte yandan genel anlamda güçlü, saygın bir marka oluşturmak, farkındalık yaratmak ve basınla iyi ilişkiler kurmak zaman alır.

Halkla İlişkilerin “damlama” konsepti sağlam bir kavramdı. Tek seferlik bir PR çalışması tamamen etkisizdir çünkü hikayeniz dünyayı değiştirmiyorsa, kısa sürede unutulacaktır. Oysaki PR, işinizi pazarlamak için temel bir gerekliliktir ve şirketiniz piyasada var olduğu sürece düzenli olarak devam etmelidir.

HALKLA İLİŞKİLER KOLAYDIR, BUNU BEN HALLEDERİM

Bu, halkla ilişkilerle ilgili bir başka büyük efsanedir. Şirketler, sıklıkla PR’ın kolay olduğunu ve paradan tasarruf etmek için bunu kendilerinin yapabileceklerini düşünürler. Onlara göre yapmaları gereken tek şey ayda bir basın bülteni yayınlamaktır ardından gazeteciler röportaj için kapılarını aşındıracaktır.

Oysaki gerçek bu düşünülenden oldukça karmaşıktır. Halkla ilişkiler yalnızca basın bültenleri ve hatta sunumlarla ilgili değildir. Tutarlı bir marka yaratmak, iyi yazmak, etkili iletişim kurmak, stratejik hareket etmek, medyayla ilişkiler kurmak, sektörünüz ve tanıtımını yaptığınız medya kuruluşları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmakla ilgili olan halkla ilişkiler sadece uzmanların elinden yürütüldüğü sürece başarıl sonuçlar verir.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
Explore
Drag