Skip links

BAŞARILI BİR İÇERİK ÜRETME SÜRECİ NASIL OLMALIDIR?

BAŞARILI BİR İÇERİK ÜRETME SÜRECİ NASIL OLMALIDIR?

Blog içeriği, videolar, sosyal medya gönderileri veya podcast’ler olsun içerik üretimi, hedef kitlenize ulaşmanın, marka bilinirliği oluşturmanın ve kendinizi alanınızda lider olarak konumlandırmanın mükemmel bir yolu… Nitekim pazarlamacıların yüzde 50’si de bu yıl içerik pazarlamasına yatırımlarını artırmayı planlıyor. Peki, markanızı başarıya götürecek bir içerik nasıl hazırlanmalı? İşte cevabı…

İçerik üretimi her ne kadar basit görünüyor olsa da her ekibin sonuç veren içerik oluşturmak için organize bir sürece ihtiyacı bulunur. Belirli bir çerçeve olmadan darboğazlarda takılı kalma, kaliteden ödün verme ve gecikme gibi risklerle karşı karşıya kalırsınız. Ayrıca bu durum içerik stratejinizi ölçeklendirmenizi ve hedeflerinize ulaşmanızı da engelleyebilir.

Bu nedenle sağlam bir içerik üretim süreci, belirlenen hedeflere ulaşmanıza, tutarlı içerik kalitesini korumanıza ve elbette içeriği ölçeklendirmenize yardımcı olur. Bu şekilde, güven ve marka bilinirliği oluşturmak için hedef kitlenizle etkileşime geçen ve yankı uyandıran içerikler oluşturabilirsiniz.

HEDEF KİTLENİZİ TANIYIN

İçerik üretim sürecinizin ilk adımı hedef kitlenizi tanımak olmalıdır. Gerekli hazırlıkları erkenden yapmak, içeriğinizi onların ihtiyaçlarına, tercihlerine ve ilgi alanlarına göre uyarlamanıza yardımcı olacaktır.

DEĞERLİ İÇERİKLER ÜRETİN

Hedef kitlenize gerçek değer sağlamayan içerik üretmenin hiçbir anlamı yoktur. Eğitmek, bilgilendirmek veya eğlendirmek için olsun, her içeriğin bir amaca hizmet ettiğinden emin olun. Ve bu amacın hedef kitlenizin ihtiyaçlarıyla uyumlu olduğundan emin olun.

ARAMA MOTORLARI İÇİN OPTİMİZASYON YAPIN

Alakalı anahtar kelimeler eklemek ve başlık etiketlerini, meta açıklamaları ve başlıkları optimize etmek içeriğinizin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirmeye yardımcı olur. Bu, ideal olarak içeriğinizi sonuçlar sayfasının en üstüne çıkaracak ve böylece görülme olasılığını artıracaktır.

İÇERİK İNCELEME SÜRECİNİ DAHİL EDİN

İçerik incelemesi içerik üretim sürecinin önemli bir parçasıdır. Biri olmadan, bu hatalar gözden kaçabilir ve sonuçta büyük bir agresyon ile sonuçlanabilir. Filestage gibi bir içerik inceleme ve onay aracı kullanmak, tüm paydaşlarınızdan geri bildirim almanız için size merkezi bir yer sağlayarak süreci kolaylaştırmaya yardımcı olur.

BİR İÇERİK TAKVİMİ HAZIRLAYIN

Yaklaşan içerik üretiminizi planlarken hiçbir şey onu bir içerik takvimine koymaktan daha iyi olamaz. İçerik takvimi, düzenli kalmanıza, stratejik planlama yapmanıza ve kaynakları etkili bir şekilde yönetmenize yardımcı olacaktır.

YAZILIMIN GÜCÜNDEN YARARLANIN

İçerik üretiminin hemen hemen her alanında yardımcı olacak çok sayıda araç elinizin altında bulunuyor. Fikir oluşturma aşamasından ölçüm aşamasına kadar doğru araçlar, görevleri kolaylaştırmanıza, iş akışlarınızı iyileştirmenize ve üretkenliği artırmanıza yardımcı olur.

YENİDEN DEĞERLENDİRME FIRSATLARINI KULLANIN

İçeriğin yeniden kullanılması, önceden oluşturduğunuz içeriği alıp erişimini genişletmek için yeni bir formatta sunma işlemidir. Tek bir içerikten veya tek bir içerik fikrinden mümkün olan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olduğundan, aklınızda bulunması gereken ideal bir stratejidir.

ANAHTAR KELİME KULLANIMINI ABARTMAYIN

Anahtar kelimeler SEO’nun temel bir parçasıdır, ancak birçok içerik oluşturucunun yaptığı büyük bir hata, bu kullanımda aşırıya kaçmaktır. İçeriğe aşırı sayıda anahtar kelime yerleştirildiğinde editörler, arama motorlarını o sayfayı belirli bir arama sorgusuyla son derece alakalı görmeleri için kandırmayı amaçlar. Oysaki arama motorları bunun için çok akıllıdır.  Aslında, anahtar kelime doldurmak ceza gerektiren bir suçtur, bu nedenle sayfanızın zaten kötü sıralamaya girmesi muhtemeldir. Bunun yerine, kullanıcılara gerçek değer sağlayan yüksek kaliteli içerik oluşturmaya ve anahtar kelimeleri dikkatli bir şekilde odaklanın.

NİCELİĞE DEĞİL NİTELİĞE ODAKLANIN

İyi üretilmiş birkaç içeriğe sahip olmanın, çok sayıda düşük kaliteli içeriğe sahip olmaktan çok daha iyi olduğunu hatırlamaya çalışın. Bu yüksek kaliteli içeriklerin hedef kitlenize değer sağlama ve marka itibarınızı ve güvenilirliğinizi artırma olasılığı çok daha yüksektir.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
Explore
Drag