ŞİRKETLER İÇİN PODCAST KULLANMA REHBERİ
Çağımızın en popüler kitle iletişim araçlarından biri olan podcast’lerin popülaritesi dikkate değer bir artış gösteriyor ve çok çeşitli içerik yelpazesiyle dünya çapındaki dinleyicileri kendisine bağlıyor. Gerçek suç gizemlerinden eğitici gösterilere, komedi podcast’lerinden haber içeriklerine kadar podcast ortamında herkes için bir şeyler bulunuyor. Şirketler de bu sektör içinde doğru bir şekilde var olarak müşterilerine kolaylıkla ulaşabiliyorlar. Peki nasıl mı? Sizler için blog yazımızda…
Podcast’ler, günümüzde müşterilerle etkileşim kurmanın, düşünce liderliği oluşturmanın ve bilgi paylaşmanın güçlü bir yolu haline geldi. Bu yıl, tahmini olarak 504,9 milyon kişi podcast dinliyor ve bu sayı gün geçtikçe artıyor. Podcast ortamının genişleyen popülaritesi, pazarlamacıların hedef kitleleri ve müşterileriyle bağlantı kurmaları için fırsatlar yaratıyor.
Bununla beraber podcast pazarı doygun hale geliyor ve tüketicilere 3 milyondan fazla podcast sunuluyor. Bu yoğun ortamda podcast’ler başlattığınızda, kitlenizin bölümleri bulmasını ve keyfini çıkarmasını kolaylaştırmak oldukça önem taşıyor.
Bir podcast başlatırken atılması gereken birkaç kritik adım bulunuyor; örneğin konunuzu geliştirmek, doğru ismi seçmek, ekipman temin etmek ve formatınızı tanımlamak. Diğer yapılması gerekenleri de şöyle özetleyebiliriz:
NASIL DAHA ÇOK DİNLENEBİLİRSİNİZ?
LS, podcast’inizin dinleyiciler arasındaki kabulü ve popülerliğinin kapsamlı bir göstergesidir. Bu puan, çeşitli podcast dizinlerinden gelen derecelendirmeleri ve incelemeleri toplayarak dinleyici memnuniyetini ve katılımını nicel olarak ölçer. Derecelendirme sistemi tüm platformlarda aynı değildir. Örneğin, Apple Podcasts bir yıldız derecelendirme sistemi kullanırken, Listen Notes 100’lük bir ölçek kullanır.
Genellikle, LS puanı ne kadar yüksekse podcast o kadar popülerdir. Güçlü bir LS, podcast’in arama sonuçlarında ve önerilerde görünürlüğünü artırarak yeni dinleyiciler çeker.
LS’NİZİ NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ?
Yüksek bir LS, podcast’inizin görünürlüğünü ve güvenilirliğini artırabilir. Puanınızı yükseltmek ve kullanıcı etkileşimini teşvik etmek için şu üç stratejiyi kullanabilirsiniz:
Podcast Profilini Tanıtın: Podcast profillerine ve son bölümlere düzenli olarak sosyal medyada ve diğer platformlarda bağlantılar paylaşmak, podcast’i erişilebilir ve akılda kalıcı tutar. Spotify, Apple Podcasts ve YouTube’da profiller oluşturmanın yanı sıra, Podchaser ve Listen Notes gibi podcast arama motorlarında profili kaydetmek veya talep etmek de değerlidir. Pazarlamacılar ve PR ekipleri, bu veritabanlarını düşünce liderliği görüşme fırsatları için podcast’leri belirlemek için kullanır ve bu, podcast’iniz için yeni bir konuk iş birliği ve ağlar arası tanıtım akışı yaratabilir. Bu profilleri talep etmek, incelemeleri toplamak ve dinleyici trafiğini ve etkileşimini artırmak için başka bir kanal oluşturur.
Dinleyicileri Harekete Geçirin: Dinleyici bağlantısı çok önemlidir. Her bölümün sonunda bir harekete geçirici mesaj eklemek, dinleyicileri podcasti derecelendirmeye ve incelemeye teşvik etmek akıllıca olacaktır. Kurumsal bir podcast ise daha geniş şirketi veya ekibi dinlemeye ve olası iyileştirmeler veya gelecekteki bölümler için fikirler hakkında geri bildirim paylaşmaya davet edin. Bölümleri sosyal medyada paylaştığınızda, izleyicileri harekete geçirmek için bir harekete geçirici mesaj veya soru eklemeyi düşünün.
Dinleyici Geri Bildirimlerine Yanıt Verin: Podcast sosyal medyada veya Apple Podcasts, Listen Notes vb. gibi platformlarda incelemeler veya geri bildirimler almaya başlarsa, incelemelere yanıt vermek önemlidir. Geri bildirimleri ve yorumları kabul etmek, sunucuların dinleyicilerinin girdilerine değer verdiğini gösterir. Ayrıca topluluk oluşturmaya ve diğer dinleyicileri geri bildirim bırakmaya teşvik etmeye yardımcı olabilir.
PODCAST ARAMA MOTORLARINI KULLANIN
Podchaser ve Listen Notes gibi podcast arama motorlarından yararlanmak, potansiyel izleyici kitlenizi ve keşif fırsatlarınızı genişleterek LS’nizi artırabilir. Podchaser, şovları keşfetmek ve incelemek için daha çok bir veritabanıdır. Listen Notes ise kullanıcıların podcast’leri bulmasına yardımcı olmak için bir arama motoru formatı kullanır.
Bu platformlar, düşünce liderliğini artırmayı hedefleyen pazarlama ve iletişim ekipleri için mükemmel kaynaklar olabilir. Bu platformlarda rekabetçi bir LS, podcast’inizi potansiyel röportaj konukları için daha çekici bir platform haline getirebilir.
LS’yi anlamak ve stratejik olarak geliştirmek, podcast’inizin erişimini şirketinizin yakın ağının ötesine taşımanıza yardımcı olabilir. Katılımı ve görünürlüğü artırmak için bu en iyi uygulamaları uygulamak, podcast’inizi sektör düşünce liderleri için hayati bir kaynak haline getirebilir ve rekabetçi podcasting ortamında öne çıkmasına yardımcı olabilir.