Her markanın her an karşısına çıkabilecek krizler iyi yönetilmemesi durumunda marka algısına ciddi zararlar verebilir ve hatta markayı tarihin tozlu sayfalarına gönderebilir. Bundan kaçınmanın yolu ise kriz yönetimi alanında başarılı olan bir ajans ile çalışmak ve kriz iletişiminin adımlarını doğru uygulamaktan geçiyor.
Beklenmedik bir zamanda ortaya çıkan ve kurumları olumsuz şekilde etkileyebilecek olan durumlar “kriz” olarak tanımlanır. Kriz, birçok sebepten kaynaklanarak ortaya çıkabilir ve gerekli önlemlerin alınmaması durumunda kaosa sebep olabilir. Dijital mecralar, markalar ve bireylerin hayatında bulunduğu konum ile krizin yayılmasında en büyük etkenlerden biridir. Dijitalin sahip olduğu hız herkese ulaşabilme imkanı sunar ve hata olasılığı barındırır. Bu noktada markaların bu hata risklerinden korunmak için bir ajans ile çalışması önemlidir. Ayrıca kriz yönetimi alanında başarılı olan bir ajans ile çalışmak, kurumsal kimliğinizi korumak için gereklidir. Zira bu gibi beklenmedik durumlara hazır olunmaması halinde, krizler markalara ciddi zararlar verebilir.
Krizlerin yaşanmayacağı bir ortam hazırlayamazsınız, bunun yerine kriz durumlarına her zaman hazırlıklı olmalısınız. PR sektöründe yaşanma ihtimalinin bulunduğu küçük veya büyük her bir kriz senaryosuna hazır olmak gerekir. Kriz öncesi, sırası ve sonrasında durumun hızlıca kontrol altına alınması, kurumun zarar görmemesini sağlar. Bu yolda, kriz yönetiminde etkili bir ajansla ilerleyerek krizlere her zaman hazır olabilirsiniz. Peki bir kriz iletişimi nasıl yönetilir?
Kriz yönetiminde izlenmesi gereken adımlar, benimsenmesi gereken bazı davranış ve tavırlar da mevcuttur. Doğru strateji benimseyen ve atacağı adımları bilen bir ajans ile çalışmanın yanında panik ve endişe halinden uzak kişilerle çalışmak da önemlidir. Krizlerin yaşanabileceğini bilerek mantıklı adımlar atan kişiler markanızı çözüme daha kolay ulaştıracaktır.
OLASI KRİZLERİ BELİRLEMEK VE GEREKLİ ÖNLEMLERİ ALMAK
Kriz yönetiminin ilk aşaması, yaşanabilecek olan krizlerin önceden belirlenmesidir. Bu aşamada, potansiyel riskler detaylı olarak değerlendirilir ve analiz edilir. Bu noktada belirlenen riskler, alınan tedbirlerle beraber olası krizlerin önüne geçer.
KRİZ YÖNETİMİNDE ETKİLİ KİŞİLERİN BELİRLENMESİ VE GEREKLİ BİLGİLERİN AKTARILMASI
Kriz yönetiminde etkin rol oynayacak kişiler belirlenmelidir. Bu kişiler kriz anında gerekli olan hamleleri yapacak kişilerdir. Süreç boyunca atılacak adımları dikkatlice takip etmeleri ve anlık müdahaleleri gerçekleştirmeleri için gerekli tüm bilgilere sahip olmaları gerekir.
KRİZ SONRASINDA ANALİZ VE DEĞERLENDİRME
Kriz yönetiminin son adımı ise yaşanan tüm sürecin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi aşamasıdır. Kriz öncesinden alınan kararlardan itibaren kriz anı ve sonrası detaylı olarak incelenir. Yapılan tüm hamleler, her yönüyle tekrar ele alınır ve bu sayede krizin tekrarlanma durumunun önüne geçilir. Kriz iletişimi başarıyla yönetildiğinde, kriz korkulacak bir problem olmaktan çıkar. Ne yaptığını bilen, süreci iyi yönetebilecek bir ajans, krizleri başarıyla yöneterek markanızın itibarını korur.