Skip links

HER PAZARLAMACININ BİLMESİ GEREKEN BEŞ YAPAY ZEKA BECERİSİ

Yapay zeka pazarlamayı dönüştürmeye devam ederken, “beceri geliştirme” ifadesi çokça kullanılıyor. Peki, pazarlamacıların yapay zeka becerilerine sahip olması aslında ne anlama geliyor? Pazarlama yapay zekaya doğru kayarken kendinizi başarıya hazırladığınızdan emin olmak için nasıl uyum sağlamalısınız?

Dünya Ekonomik Forumu’nun 2025 İş Raporu’na göre, küresel iş piyasası 2030 yılına kadar 78 milyonluk net bir iş artışı yaşayacak. Ancak burada önemli olan nokta, bunların çoğunun yeni alanlarda olması, yani yeni AI becerilerine ihtiyaç duyulması.. İşverenlerin yüzde 63’ü yapay zeka entegrasyonunun önündeki en büyük engelin beceri boşlukları olduğunu belirtiyor ve yüzde 85’i bu zorluğun üstesinden gelmek için iş gücü becerilerini artırmayı planlıyor.

Eğer bir pazarlamacıysanız, artık rekabette öne geçmek için hangi yapay zeka becerilerine ihtiyaç duyduğunuzu düşünmeye başlamanın tam zamanı. Bu yazıda, her pazarlamacının yapay zeka çağında etkili olmak için ustalaşmayı düşünmesi gereken beş kritik yapay zeka becerisini ele aldık.

SÜREÇ OPTİMİZASYONU

Yapay zeka, temiz ve iyi tanımlanmış süreçlerle gelişir. Bunlar olmadan, toprak yolda bir Ferrari ile yarışmaya çalışmak gibi bir şey olur; hiçbir yere hızlı gidemezsiniz. İş akışlarınızı optimize etmezseniz, kaosu otomatikleştirme, verimsizliklere ve kötü sonuçlara yol açma riskiniz vardır.

Örneğin, bir pazarlama ekibi, ilk önce potansiyel müşteri besleme sürecini haritalamadan e-posta kampanyalarını otomatikleştirirse, hedeflenen, anlamlı takipler yerine, potansiyel müşteriler gereksiz veya alakasız mesajlar alırlar; bu da onları dönüştürmek yerine yabancılaştırır. Öte yandan,  süreç optimizasyonu somut iş sonuçlarına yol açabilir. 

KODLAMA TEMELLERİ

Tam yığın geliştirici olmanıza gerek yok, ancak kodlama temellerini anlamak, teknoloji ekipleriyle iş birliği yapma ve AI araçları hakkında bilinçli kararlar alma yeteneği kazandırır. Bu kritik AI becerisi olmadan, kritik konuşmalarda kenara çekilme riskiniz vardır.

Teknoloji ekibinize kurmak istediğiniz yapay zeka destekli bir pazarlama kampanyasını açıklamaya çalıştığınızı ancak ihtiyaçlarınızı tanımlayacak dilin eksik olduğunu düşünün. “Daha iyi bir iş akışı” istiyorsunuz ancak mantık, bağımlılıklar veya entegrasyonlar belirtmeden sonuç beklentilerinizi karşılamaz. Her ne kadar “kodsuz”a doğru gidiyor olsak bile, kodlama dili ve kavramlarına hakim olmak sağlam bir temel oluşturacaktır.

VERİ AKICILIĞI

Veriler sadece sayılardan ibaret değildir; etkili yapay zeka destekli pazarlamanın kalbinde yer alır. Yapay zeka karar alma süreçlerine hakim olmaya devam ettikçe verilerle nasıl çalışılacağını anlamak kritik önem taşıyacaktır. Veri akıcılığı, ham bilgileri eyleme dönüştürülebilir hem de içgörüleri dönüştürmenize ve daha akıllı kararlar almanıza olanak tanır. Bu yapay zeka becerisi ayrıca kuruluşunuzdaki veri uzmanlarıyla daha akıcı bir şekilde konuşmanıza olanak tanır.

Veri yönetimi ve yapıları hakkında net bir anlayışa sahip olmadan, yapay zeka modellerinize hatalı veriler besleme ve veri ekiplerinizle yanlış iletişim kurma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Örneğin, müşteri veritabanını temizlemeyen bir e-ticaret şirketi, dönüşüm sağlamayan pahalı kampanyalarla yanlış hedef kitle segmentlerini hedefleyebilir.

YAPAY ZEKA İLE SÜPER ŞARJLI DENEYLER

Yapay zeka deneyleri hızlı, ucuz ve ölçeklenebilir hale getiriyor, ancak birçok pazarlamacı hala test zihniyetini benimsemekte tereddüt ediyor. Sonuç? Kaçırılan inovasyon fırsatları… Hızlı yineleme yapan pazarlamacılar rekabette önde kalacak ve yatırım getirisini maksimize edecektir. ClickMechanic’ten bir vaka çalışması, yapay zeka destekli deneylerin sadece iki ay içinde gelirde yüzde 60’lık bir artışa yol açtığını gösterdi.

YAPAY ZEKA DESTEKLİ KARAR ALMA

Yapay zeka, karar vermeyi bir fikir savaşından veri ve farklı bakış açılarına dayanan bir sürece dönüştürebilir. Ancak kararları bilgilendirmek için yapay zekayı kullanmıyorsanız, masada değer bırakıyorsunuz demektir.

Bütçelerini nasıl tahsis edeceklerini tartışan bir pazarlama ekibini düşünün. Yapay zeka olmadan, kararlar genellikle en yüksek ses veya güncel olmayan veriler tarafından etkilenir. Yapay zeka ile ekip, kanallar genelinde performans ölçümlerini analiz edebilir, yatırım getirisini tahmin edebilir ve dakikalar içinde bilinçli bir seçim yapabilir.

Accenture tarafından yapılan bir araştırma, yapay zeka destekli karar almanın önde gelen bir ABD perakendecisinin 300 milyon dolarlık medya satın alma fırsatları ve değer yaratma fırsatı elde etmesine yardımcı olduğunu gösterdi.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
tr_TRTürkçe
Explore
Drag