Skip links

İLETİŞİM SEKTÖRÜNDE YAPAY ZEKA DEVRİMİ

Yapay zeka teknolojilerindeki son gelişmeler bütün sektörleri olduğu gibi halkla ilişkiler sektörünü de oldukça heyecanlandırdı. Yapay zeka teknolojisini uygulayan şirketlerin sayısı artarken; yapay zeka artık pazarlama kampanyaları, müşteri hizmetleri yanıtları, stratejik planlama ve iş dünyasındaki diğer birçok işlev için kullanılıyor. 30’dan fazla ülkede 50’ye yakın temsilcisi bulunan ve ülkemizdeki tek temsilcisinin Feveran İletişim’in olduğu International Public Relations Network (IPRN) tarafından düzenli olarak gerçekleştirilen PR Sektör Araştırması’nın sonuçları da iletişim sektöründe adeta bir yapay zeka devrimi yaşandığını gösteriyor. Buna göre iletişim profesyonellerinin yüzde 83 gibi büyük bir çoğunluğu yapay zekanın şimdiden halkla ilişkiler uygulamalarının bir parçası olduğuna dikkat çekiyor.

Satış ve pazarlamada 2,6 trilyon dolara kadar iş değeri yaratması beklenen yapay zekanın, halkla ilişkiler dünyasındaki rolü giderek artıyor. Medyanın izlenmesine ve kitle tepkisinin daha verimli bir şekilde hesaplanmasına da yardımcı olan yapay zekanın önümüzdeki dönemlerde SEO optimizasyonu ve içerik sıralamasını iyileştirme potansiyeli noktasında etkinliğini arttırması bekleniyor. Hal böyleyken Uluslararası Halkla İlişkiler Ağı (IPRN) da halkla ilişkiler endüstrisini etkileyen başlıca iletişim eğilimlerini, sorunlarını, yapay zeka çözümlerini, iş zorluklarını ve fırsatlarını ortaya koymak için 30 ülkeden 50’ye yakın temsilcisinin katılımıyla PR Sektör Araştırması 2024’ü yayınladı.

PR ajanslarının yüzde 83’ü yapay zeka kullanıyor

Özellikle halkla ilişkilerde yapay zeka (AI) kullanımının artmasıyla ilgili sorunları ortaya koymak için hazırlanan ve 22 Aralık- 10 Ocak tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleştirilen sektör araştırması, oldukça önemli sonuçlar ortaya koyuyor. Araştırmaya göre halkla ilişkiler uzmanları; 2024 yılında iş konusunda iyimser. Buna göre katılımcıların yüzde 70’i ticari büyüme yaşanacağını, yüzde 30’u da mevcut statükonun süreceğini düşünüyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 22’si stratejik iletişim ve halkla ilişkiler danışmanlığını ana büyüme fırsatı olarak değerlendiriyor. Bunu yüzde 20 ile kriz ve değişim yönetimi, yüzde16 ile sosyal medya ve dijital iletişim, yüzde 10 ile medya ilişkileri izliyor. Konu yapay zekaya geldiğinde ise katılımcıların bu sefer yüzde 83 gibi büyük çoğunluğu yapay zekanın halkla ilişkiler uygulamalarının bir parçası olduğunu belirtiyor, sıklıkla kullandığını ve gelecekte de yapay zekanın varlığını koruyacağını düşünüyor. Bu fikre katılmayan, yapay zekayı iş çözümlerinde kullanmayan ve gelecekte de kullanılmayacağını düşünenlerin oranı ise yalnızca yüzde 17’de kalıyor. Katılımcıların, yapay zekayı çoğunlukla içerik oluşturma (yüzde 31), sosyal medya yönetimi (yüzde 21), medya izleme (yüzde 19) ve veri analitiği (yüzde 16) için kullanması dikkat çekiyor.

Verimliliği artırıyor, fikri mülkiyeti tehdit ediyor

IPRN PR Sektör Araştırması’na göre halkla ilişkiler faaliyetleriyle ilgili olarak yapay zekanın temel faydaları arasında verimlilik artışı (yüzde 26), araştırma desteği (yüzde 23), personelin iş yükünün azaltılması (yüzde 20) ve yaratıcılık (yüzde 13) geliyor. Öte yandan, halkla ilişkiler sektöründe yapay zekanın yarattığı en büyük sorunlar ise fikri mülkiyet sorunları (yüzde 26), sahte haberlerde artış (yüzde 24), sosyal medyaya ve içeriğine olan güven eksikliği (yüzde14) ve aşırı yük (yüzde 13) olarak sıralanıyor.

Doğru biref, doğru prompt ile buluşmalı”

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Feveran İletişim Ajans Başkanı ve Kurucusu Ali Kahraman, “Araştırma sonuçlarından da anlaşılacağı üzere iletişimlerin yönetilmesine ve izlenmesine, olası krizlerin belirlenmesine ve içerik oluşturulmasına yardımcı olabilen yapay zeka, artık halkla ilişkilerin temel dayanaklarından birini oluşturuyor. Yapay zeka stratejiden içeriğe, video üretiminden kaynak bilgi araştırmalarına kadar birçok alanda öneri ve çözüm setlerini zenginleştiriyor. Bu teknolojinin iş kültürümüze bu kadar hızlı uyum sağlamasının endüstrimizdeki ‘brief’ yani ‘prompt’ olgusunun önemiyle alakalı olduğu kanısındayım. Çünkü yapay da olsa bir zekanın doğru sorularla yönlendirilmesi şart. Biz de çalışmalarımızda AI entegre, yeni nesil teknolojiler kullanıyoruz. Yapay zeka kullanımındaki kritik konunun ise açık kaynaktan beslenerek oluşturulan öneri veya bilgilerin doğru denetim kurallarından geçirilmesi ve yaratıcı bakış açısıyla farklılaşmasının sağlanması olduğunu düşünüyorum” diyor.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
Explore
Drag