Skip links

YAPAY ZEKA VE HALKLA İLİŞKİLER

Günümüzde yapay zeka teknolojisi büyük bir hızla gelişiyor ve kullanıldığı sektörü de geliştiriyor. İletişimlerin yönetilmesine ve izlenmesine, olası krizlerin belirlenmesine ve içerik oluşturulmasına yardımcı olabilen yapay zeka, artık halkla ilişkilerin temel dayanaklarından birini oluşturuyor. Nasıl mı?

Yapay zeka teknolojilerindeki son gelişmeler bütün sektörleri olduğu gibi halkla ilişkiler sektörünü de oldukça heyecanlandırdı. Yapay zeka teknolojisini uygulayan şirketlerin sayısı artıyor ve uygulamalı yapay zeka artık pazarlama kampanyaları, müşteri hizmetleri yanıtları, stratejik planlama ve iş dünyasındaki diğer birçok işlev için kullanılıyor. Ekipler de belirli görevler için yapay zekayı kullanarak, büyümeyi destekleyen projeleri geliştirmek için daha fazla zamana sahip oluyorlar. İşte yapay zekanın halkla ilişkilerde kullanılabileceği farklı başlıklar:

FİKİR VE İLHAM ALMA

Yapay zeka, yaratıcı fikirler için beyin fırtınası yapmak aynı zamanda yaratıcı düşünceyi teşvik etmek için kullanılabilir. Özellikle ChatGPT ve Writesonic gibi yazılımlar aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde bağlam elde edebilirsiniz.

BASIN BÜLTENLERİ OLUŞTURMA

Halkla ilişkilerde kullanılan yapay zeka uygulamalarından en önemlisi, halkla ilişkiler uzmanlarının hedef kitlelerine göre kişiselleştirilmiş içerik oluşturmasına olanak tanıyan “Doğal Dil Oluşturma” teknolojisidir. Yapay zeka, rutin görevleri otomatikleştirerek profesyonellerin yaratıcı içerik oluşturmaya ve stratejik düşünmeye daha fazla zaman ayırmasına olanak tanır. Bununla birlikte bu tür uygulamaların PR uzmanlarının muhakeme ve muhakeme yeteneğinin yerini almaması gerektiği unutulmamalıdır.

MEDYA LİSTELERİ OLUŞTURMA

GPT-4’ün makine öğrenimi algoritmalarını içeren bir yapay zeka medya listesi oluşturucu, PR uzmanlarına özelleştirilmiş medya listeleri oluşturma, medyada yer alma olasılıklarını belirleme, duyarlılık analizi yapma ve medya izlenimlerini izleme konusunda yardımcı olabilir.

CHATGPT

ChatGPT sayesinde PR uzmanları medya listeleri oluşturabilir, içerik oluşturabilir veya özel gereksinimlerinize uygun fikirler geliştirebilir, zamandan ve enerjiden tasarruf edebilir. Öte yandan bu uygulama oldukça dikkatli kullanılmalıdır. Zira ChatGPT yadsınamaz derecede içerik oluşturma avantajları sunuyor olsa da insan iletişimi halkla ilişkiler uygulamalarında asla ihmal edilmemelidir.

VİDEOLAR

Yapay zeka ve makine öğrenimi artık bir ekip, aktörler ve setler olmaksızın videolar oluşturabilir. Sadece birkaç tıklamayla bir makale veya komut dosyasıyla web sitesinde veya sosyal medyada yayınlanmaya hazır ilgi çekici bir video rahatlıkla oluşturulabilir.

SAHTE VİDEO TAKİBİ

Yapay zeka yalnızca yaratıcı videolar oluşturmanıza sağlamaz aynı zamanda markaların itibarını olumsuz etkileyebilecek “derin sahte” videolarını sizin için takip eder. Yapay zeka bu tür videolar için sosyal medyayı izleyerek bunları kaldırmak için harekete geçmenize yardımcı olabilir.

E-POSTA YANITLAMA

Yapay zeka destekli araçlar, e-postaları sakin ve profesyonel bir şekilde oluşturma yeteneğine sahiptir ve etkili müşteri iletişimi sağlar. Bu araçlar, aynı zamanda kibar ve empatik yanıtlar üretmek için dil kalıplarını ve bağlamı analiz ederek, istenmeyen pasif-agresif veya olumsuz imalardan kaçınmaya yardımcı olur.

İTİBAR YÖNETİMİ

Halkla ilişkiler uzmanları, yapay zeka araçlarını bir marka veya kuruluşa yönelik kamuoyunun duyarlılığını değerlendirmek amacıyla çevrimiçi konuşmaları, sosyal medyadan bahsedilenleri ve haber makalelerini analiz etmek için kullanabilir. Bu onların olumlu veya olumsuz duygu kalıplarını belirlemelerine, PR kampanyalarının etkinliğini takip etmelerine ve marka itibarını proaktif bir şekilde yönetip korumalarına yardımcı olur.

KRİZ İLETİŞİMİ

Yapay zeka tabanlı duyarlılık analizleri, krizler veya hassas durumlarda halkla ilişkiler ekiplerinin kamuoyunun duyarlılığını izlemesine ve değerlendirmesine yardımcı olur. Halkla ilişkiler uzmanları, olumsuz düşünceleri veya ortaya çıkan sorunları hızlı bir şekilde tespit ederek anında bunlara yanıt verebilir, endişeleri giderebilir ve kuruluşun itibarına gelebilecek potansiyel zararı azaltabilir.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
Explore
Drag