Skip links

ŞİRKETLERİN EN YAYGIN HALKLA İLİŞKİLER HATALARI

Markaların güven ve görünürlüğünü kazanmanın en iyi ve en uygun fiyatlı yollarından biri halkla ilişkiler çalışmalarıdır. Başarıyı garantilemek için sağlam bir stratejiye, hizmet odaklı bir zihniyete ve yeterli kaynaklara sahip olunmalı ve kritik kimi hatalardan özellikle kaçınılmalıdır.

Pazarlama karmasının en değerli parçalarından biri olan halkla ilişkiler, markalar için güven ve otorite oluşturma konusunda önemli bir araç. Bununla beraber sadece PR’ın gücüne inanmak yeterli değildir. Doğru bir yaklaşım benimsenmeli ve hata yapmaktan kaçınılmalıdır. Peki şirketlerin halkla ilişkilere ilk kez yatırım yaparken attıkları yaygın yanlış adımlar neler mi?

HALKLA İLİŞKİLERE ZAMAN AYRILMAMASI

Pek çok şirket halkla ilişkilere yatırım yapıp sonuçlarını hemen göremediğinden vazgeçebiliyor. Oysaki markalarını bilinirliliğini sağlamak biraz zaman alabilir ve sabır göstermek gerekir. Bu nedenle istek listesindeki en üst noktalarına ilerlemeden önce daha alçakta olan asılı meyvelerle başlamak daha doğru olacaktır.

BİR STRATEJİNİN VEYA PLANLAMANIN OLMAMASI

Şirketler attıkları her adım sonunda bir “sonuç” beklerler üstelik en kısa zamanda… Bununla beraber hangi tür sonuçların işlerini en olumlu şekilde etkileyeceği veya bu sonuçlara nasıl ulaşacakları konusunda gerçek bir plana veya stratejiye sahip değillerdir. Halkla ilişkileri rastgele uygulamak iyi bir strateji olmamakla beraber beraberinde birçok sorunu da getirecektir.

PR SÜREÇLERİNİN İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE YÜRÜTÜLMEMESİ

Birçok marka bir ajansla çalışmaya başladıktan sonra ortadan kaybolmayı tercih eder. Oysaki PR ekibi markanın da sürece dahil olmasını ve proaktif olmasına ihtiyaç duyar. Bu nedenle halkla ilişkiler sürecinin marka yöneticileri ile ajans ekibi arasında süregelen uyumlu bir iş birliğine dayandığını unutmamak gerekir.

BASIN BÜLTENLERİNİN UZUN BİR LİSTEYE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ

Markalar basın bültenlerine, gazetecilere gönderilecek röportaj sorularına ve sunumlarına pek çok konuyu sığdırmaya çalışırlar. Eğer halkla ilişkiler ajansları bir basın bültenini kısaltarak düzenlerse bunun mutlaka iyi bir nedeni bulunur. Az ama öz bir yazının dinleyicilere hem sempati hem saygı anlamına geldiğini unutmayın.

MUHABİRLERLE SADECE SATIŞI ARTTIRMAYA YÖNELİK İLETİŞİM KURULMASI

Kimi markalar medya röportajlarını sadece ürün veya hizmetlerini satma şansı olarak görüyor. Oysaki bu röportajlar, muhabirlerle çok daha iyi röportajlar ve ilişkiler kurulmasını sağlayacak önemli bir zihinsel değişimdir. Hiçbir gazeteci sadece sattıkları şeyi öne çıkarmak için bir markayla görüşmek istemez.

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek ve site kullanım analizi amacıyla çerezler kullanılmaktadır.
Explore
Drag